20 Kasım 2015 Cuma

76. MEKTUP; BİRİ BÜTÜN GÜNEŞLERİ TOPLAR VERMEYE BEKLETİR!


Yeni bir icad çıkardım. Çok iyi geliyor.
Kağıt yakmak.
Bir kitap okuyordum, yazardan aldığım bir tavsiye diyelim.
İşime yaradı. Son bir iki aydır düzensiz aralıklarla yapıyorum. Tamamen yalnız kalabildiğim zamanlarda… insanın yalnız kalabilmesi için en az iki kişiye ihtiyaç var bilirsin.
Meditasyon gibi bişey…
Bazen kağıtların üstüne bişeyler yazdığım oluyor, ağıza alınmayacak küfürler, saçma tekerlemeler, üzgünlükler, atarlanmalar, kendini aşağılamalar, başkasını küçük görmeler filan…
Ama en rahatlatıcı olan
Suskun kağıtları yakmak.
Çünkü biyerden sonra kağıtlara susası geliyor insanın (benim).

Dünkü yağmurdan sonra bugün hava biraz kırılmış görünüyor.

Yine biyerde bişey okudum;
Japonlara göre, ister bir canlı birey olsun ister sıradan bir nesne; herşey tekildir, tekrarlansa bile.
Önemli olan faklı olmak değildir. Oysa bize göre faklı olmak herşeydir gibi şeyler söylüyordu.
Bir japon arkadaş edinmek istiyorum. Japonlarla ilgili o kadar çok soru birikti ki kafamda…

Seneler geçtikçe bazı insanın ‘kim?’liği oturuyor bazı insanın ‘ben!’liği oturuyor. Benim sürekli ‘kim?’liğim…

Bir yerde yabancı olmak genelde hoşuma gidiyor. Ama bazen ağırlaşıyor… Özellikle insan yapısı şeylerin arasında çöküyor insana yabancılık. Başka insanların yaptığı şeylerin arasında… binalar, yollar, arabalar, kaldırımlar, çöp konteynırları, posta kutuları…

Oysa geçenlerde ilerideki korulukta yürürken fark ettim; yapının olmadığı yerde; yani doğada yabancılık ayrıştırılamıyor; herkes kadar yabancısın o kadar. Biri bana yol sorduğunda düşündüm bunu.

Sonra bunu birine anlattım; bi değişik baktı bana. Bazen sadece onay almak için bişey söylersin ve onay alınca söylediğine pişman olursun; 
olur musun? 
Bilmiyorum ben çoğu zaman böyle hissederim. Söylemeseydim keşke; kendimi filozof sandığımı düşünecek şimdi diye huysuzlanırım. 
Sadece böyle saçma sapan şeyleri düşünecek bol vaktim var benim başka bi niyetim yok.   

Ama şu bir gerçek gün geçtikçe daha az huysuz bir insana dönüşüyorum. Ve bunu umursamıyorum.

Gülten Akın ölmüş, üzüldüm;
Şöyle bir dizesi vardı; okuyunca pek sevmiştim.
Biri bütün güneşleri toplar, vermeye bekletir
Üşümekden değil korku, ısınır olmaktan
Yorgun savaşçılarız, sevgiler ürküttü bizi

Hayat işte; bi varsııın bir yoksun demiycem. çünkü yalan!

böyle şeyler demişsen bi ara; hep varsın…

Bazen eski filmleri seyreder gibi eski klipleri seyrediyorum....



sevgiler

Jane   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder